Rusanen, Sinikka

Tutkimuksen nimi: Taidekasvattajaksi varhaiskasvatukseen : kuvataiteen opintojen kehittäminen lastentarhanopettajien koulutuksessa.

Research title: Constructig the professional identity of an art educator. A research project to develop studies in visual art in kindergarten teachers’ educations.)
[Helsinki] : Taideteollinen korkeakoulu, 2007. (Aalto University nowadays).
– (Taideteollisen korkeakoulun julkaisusarja. ISSN 0782-1832; 77).
– Diss. Helsinki : Taideteollinen korkeakoulu.
ISBN 978-951-558-232-4 (nid.).

Subjects: kuvataidekasvatus; taidekasvatus – varhaiskasvatus; varhaiskasvatus; lastentarhanopettajat; opettajankoulutus – lastentarhanopettajat; lastentarhanopettajat – koulutus; opettajuus – lastentarhanopettajat; ammatillinen kehitys – lastentarhanopettajat; opettajankoulutus; koulutus; taidekasvatus; ammatillinen kehitys; opiskelijat; opettajuus; lastentarhanopettajat – taidekasvatus; lastentarhanopettajat – ammatillinen kehitys; lastentarhanopettajat – koulutus; kuvataidekasvatus – varhaiskasvatus;

–> Original record: http://linda.linneanet.fi/F/?func=direct&doc_number=004834807&local_base=fin01

Abstract: In my thesis I will reflect the dimensions of expertise in art education of the future kindergarten teachers. I have gathered the data in an action research project in the Department of the Teacher Education in the University of Helsinki. I evaluate how the project has succeeded in developing the curriculum and the teaching practices so that they can help to construct the role of an art educator in the professional identity of the future kindergarten teachers.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s